10 nawyków żywieniowych, dzięki którym będziesz zdrowsza bez specjalnej diety


.

Badania opublikowane przez American Psychologist pokazują, że krótkoterminowe diety nie są skutecznym sposobem na poprawę wagi i zdrowia u większości osób. Co więcej, w niektórych przypadkach mogą one być nawet szkodliwe.

Lepszym wyborem jest zmiana całego stylu życia, włączając w to zmianę nawyków żywieniowych.

.


.

1. Jedz powoli i dokładnie przeżuwaj


.

Osoby jedzące szybko, przybierają również szybciej na wadze. Powolne i dokładne gryzienie sprawia, że szybciej czujemy się pełni, nawet jeśli zjemy mniejszą porcję.

2. Regularnie pij wodę


.

Picie dużej ilości wody jest konieczne do zachowania dobrego zdrowia. Dodatkowo, picie wody przed posiłkiem wypełnia żołądek, dzięki czemu szybciej czujemy się syci i jemy mniej.

3. Podawaj niezdrowe pożywienie na czerwonych talerzach


.

To może wydawać się dziwne, ale badania wykazały, że jedząc i pijąc z czerwonych naczyń spożywamy mniejsze porcje niż w przypadku talerzy o innych kolorach.

4. Unikaj słodkich napojów


.

Nadmierne spożywanie cukru jest największym powodem większości chorób zdrowotnych. Od cukrzycy, po otyłość i choroby serca. Porzuć sztucznie słodzone napoje na rzecz zielonej herbaty i świeżo wyciskanych soków owocowych.



.